31 iulie 2014

Despre oameni frumoși

Cum sunt în concediu și multe nu prea sunt de făcut, am pus mâna pe telecomandă și am luat la puricat toate posturile tv din grilă. Într-o seară am poposit pe PrimaTv, unde era în desfășurare emisiunea "După faptă și răsplată". Ce mi-a plăcut în mod deosebit la această emisiune a fost faptul că realizatorii au pus accent pe promovarea gesturilor frumoase, făcute de oameni simpli. Ce s-a întâmplat acolo? Sub supravegherea camerelor ascunse, oameni simpli, trecători, au fost puși la diverse încercări. Reacția unora mi-a întărit încrederea pe care (încă) o mai am în oameni. Mi-a plăcut enorm de mult faptul că, dacă majoritatea televiziunilor aleg să arunce cu noroi chiar și acolo unde nu e cazul, aici s-a promovat frumosul atât de simplu și puternic încât n-avea cum să nu te facă să încerci măcar să devii mai bun.
Da, sunt oameni frumoși peste tot! Sunt frumoși pentru că zâmbesc, iubesc sau întind o mână de ajutor fără să aștepte ceva în schimb, sunt frumoși pentru că nu răspund cu răutăți la alte răutăți, pentru că pun pe primul plan alte persoane decât propria persoana. Dar te-ai oprit vreodată să-i admiri, să-i ajuți, să-i încurajezi, să-i promovezi? Ne minunăm când cineva face un gest frumos, de parcă ar fi desprins dintr-o carte SF, dar trecem cu o ușurință incredibilă peste astfel de momente, uitându-le prea ușor. În schimb, ne concentrat atenția spre lucruri urâte mult mai mult decât ar trebui...
Da, sunt oameni frumoși...
Vă las aici una dintre emisiuni și să-mi spuneți de nu este ceva frumos :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu