31 ianuarie 2012

Admiraţie pentru oameni mari

  Încă de când am început să desluşesc cum stă treaba cu lumea asta (cam prin clasa VII – a, fie doar vorba între noi), am căutat persoane a căror valoare era peste a mea! Spre exemplu, în clasele gimnaziale, am avut un coleg extraordinar de deştept. Nu m-am înşelat în privinţa lui: olimpiade naţionale şi internaţionale în domenii diferite, încununate cu succese de pe cea mai înaltă treaptă a podiului... acum este unul din acele genii pe care acestă ţară le-a generat pentru export.
   În timpul liceului şi al facultăţii, când l-am pierdut din raza mea de vedere, lumea mi-a arătat şi alte persoane demne de urmat, fruntaşii grupului... şi îmi şoptea că, dacă vreau să fiu mai bun, să încerc să îi ajung. Când nu am mai avut pe cine urmări, mi-am găsit ca mentori oamenii mari ai lumii, care prin cuvintele lor au motivat atât de multă lume încât cred că, dacă ar fi ştiut, s-ar fi speriat. Acele cuvinte, atât de maiestuos meşteşugite, pentru mine însemnau un imbold pentru a-mi stimula capacităţile! Eram fascinat de cât de bine reuşeau să le lipească pentru a le da o formă desăvârşită şi un înţeles inexplicabil de atrăgător.
   Să nu mă înţelegeţi greşit, nu caut inspiraţia doar din aceşti giganţi, pentru că nu cred că mă voi putea ridica vreodată la înălţimea acestora! Orice persoană care mă poate învăţa un lucru bun mi-o iau ca exemplu. Orice lucru cu care o persoană reuşeşte să-mi atragă atenţia încerc să mi-l însuşesc, aşteptând momentul prielnic pentru a-l folosi! Şi găsesc o mulţime de oameni de la care am câte ceva de învăţat!
   Nu mi-este teamă să aspir cât mai sus, îmi inpun ţeluri greu de atins... dacă parcurg măcar 10% din calea către ele, mă declar pe deplin mulţumit. Iar dacă una din persoanele care mă inspiră găseşte de cuvinţă să-mi aprecieze eforturile, cu siguranţă voi prinde aripi pentru a pentru a parcurge mai repede treptele împlinirii mele!
   În încheiere, vă las în companie vorbelor lui Vasile Ghica: "Admir îndrăgostiţii pur sânge, nu corciturile"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu